Regulamin użytkowania Internetowego Sklepu Zoologicznego

 „Ministry of Spiders”

  • Postanowienia Ogólne

1.1. Internetowy Sklep Zoologiczny „Ministry of Spiders”, zwany dalej Sklepem, prowadzony jest przez Dawid Pater prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Dawid Pater z siedzibą przy ul. Adama Branickiego 21/24, 02-972 Warszawa, numer NIP [7821301829], numer REGON [300514698], adres e-mail: [sklep@ministryofspiders.pl], który zwany jest dalej Sprzedawcą /lub Administratorem, każdorazowo, gdy mowa o systemie informatycznym Sklepu/.

1.2. Sklep ma swoją siedzibę w Galerii Ursynów, przy al. Komisji Edukacji Narodowej /w skrócie – KEN/ 36 lokal 19 /parter/, 02-722 Warszawa

1.3. Korzystający ze Sklepu i dokonający w nim zakupów, zwany jest dalej Klientem /lub Użytkownikiem, każdorazowo, gdy mowa o systemie informatycznym Sklepu/.

1.2. Regulamin określa zasady korzystania z usług Sklepu, prawa i obowiązki Klienta /Użytkownika/ oraz Sprzedawcy /Administratora/.

1.3. Korzystanie z usług Sklepu oznacza akceptację niniejszego Regulaminu.

1.4. Administrator informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniami takimi jak: wprowadzenie szkodliwego oprogramowania, pozyskania swoich danych przez osoby trzecie lub ich nieoczekiwanej zmiany, itp. Aby tego uniknąć, każdy Użytkownik Sklepu zobowiązany jest do posiadania na swoim komputerze właściwego oprogramowania typu program antywirusowy i zapory sieciowe, tzw. Firewall

  1. Zasady korzystania z Internetowego Sklepu Zoologicznego

2.1. Korzystanie ze Sklepu jest po możliwe przy spełnieniu przez Użytkownika minimalnych wymagań w zakresie posiadanego sprzętu teleinformatycznego, czyli:

– komputer lub urządzenie z dostępem do sieci Internet,

– dostęp do poczty elektronicznej,

– dowolna przeglądarka internetowe wraz z aktualną wersją oprogramowania.

2.2. Przez korzystanie z usług Sklepu rozumie się każde zapoznanie się przez Użytkownika z treściami zawartymi na stronie Sklepu.

2.3. Użytkownik Sklepu jest zobowiązany do:

– niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich;

– korzystania ze Sklepu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń;

– niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu niezamówionej informacji handlowej (spam);

– korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Użytkowników oraz dla Administratora;

– korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu jedynie w zakresie własnego użytku osobistego;

– korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.

2.4. Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z bezpłatnych Usług, które są świadczone przez niego przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

2.5. By złożyć Zamówienie, Klient dokonuje uprzedniej rejestracji z wykorzystaniem Formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie Sklepu. Zamówienie może zostać złożone także bez konieczności rejestracji na stronie Sklepu.

2.6. Umowa o prowadzenie konta Klienta na stronie Sklepu jest zawierana na czas nieokreślony i może zostać w każdej chwili rozwiązana po przesłaniu pisemnego, bądź w formie wiadomości mailowej, żądania usunięcia konta.

2.7. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom kontakt ze Sprzedawcą, jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości przez Klienta. 

2.8. Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronach internetowych Sklepu. Promocje w Sklepie nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.

2.9. W przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu, może rozwiązać Umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.

2.10. Kontakt ze Sprzedawcą odbywa się poprzez:

– adres poczty elektronicznej: sklep@ministryofspiders.pl;

– pod numerem telefonu: +48 534 234 843;

– formularz kontaktowy dostępny na stronach Sklepu, profilu Facebook i Instagram.

  • Zakres Usług

3.1. Sklep oferuje zwierzęta egzotyczne, artykuły zoologiczne, karmy, akcesoria dla zwierząt oraz inne towary związane z hodowlą i pielęgnacją zwierząt.

3.2. Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.

3.3. Wszystkie Towary dostępne w Sklepie są fabrycznie nowe i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.

3.4. Wszystkie gatunki zwierząt znajdujące się w ofercie Sklepu, są w pełni legalne i nie podlegają rejestracji;

3.5. Gatunki podlegające konwencji Waszyngtońskiej, Sprzedawca oferuje są wraz z wymaganymi przez prawo dokumentami

3.6. Opisy towarów zawarte na stronie Sklepu są jedynie informacjami pomocniczymi i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu prawa.

3.7. Ceny podane na stronie internetowej sklepu są wyrażone Polskich złotych /PLN/, zawierają podatek VAT i nie zawierają kosztów dostawy.

3.8. Zwierzęta przedstawione na stronach Sklepu to osobniki dorosłe i wybarwione /po wylince/. W opisie oferty dokładnie jest zaznaczone stadium/wielkość oferowanego pajęczaka-entomofaga, czyli np. na zdjęciu widoczna jest dorosła samica B. hamorii, ale w opisie oferty znajduje się młody osobnik tego gatunku w stadium L2 i oferta dotyczy tego młodego osobnika, a nie widocznego na zdjęciu dorosłego wybarwionego.

3.9. Zdjęcia oferowanych Produktów na stronie Sklepu, są zdjęciami poglądowymi i mają charakter informacyjny.

3.10. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby opisy produktów były precyzyjne i jak najbardziej zgodne ze stanem faktycznym (zdjęcia, opisy, wymiary). Kolory i kształty Towaru otrzymanego przez Konsumenta, może się nieznacznie różnić od prezentowanego na zdjęciu.

3.11. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, za błędy w kolorystyce oferowanych Towarów wynikające z indywidualnych ustawień monitora, wyświetlacza bądź typu karty graficznej.

3.12. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia towaru wolnego od wad.

  1. Zamówienia

4.1. Zamówienia można składać przez stronę internetową Sklepu pod adresem: www.ministryofspiders.pl

4.2. Złożenie zamówienia jest możliwe wyłącznie po kompletnym wypełnieniu formularza Zamówienia.

4.3. Do złożenia Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta imienia, nazwiska, pełnego adresu dostawy, numeru telefonu i adresu email.

4.4. Koszty Zamówienia są widoczne dla Klienta na każdym etapie składania Zamówienia.

4.5. Z chwilą kompletnego wypełnienia formularza Zamówienia, zostaje zawarta Umowa sprzedaży, a Klienta tym samym akceptuje jej warunki oraz postanowienia niniejszego Regulaminu Sklepu.

4.6. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje potwierdzenie jego przyjęcia na podany przez niego adres e-mail.

4.7. Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji Zamówienia w przypadku braku dostępności towaru, błędu w cenie lub innych okoliczności uzasadniających odmowę.

  1. Ceny i Płatności

5.1. Ceny towarów podane na stronie Sklepu są cenami brutto i zawierają podatek VAT.

5.2. Klient ma możliwość wyboru formy płatności spośród dostępnych opcji podanych na stronie Sklepu.

5.3. Płatność za Zamówienie może być dokonana poprzez:

– bezpieczne płatności online PayU,

– wpłatę na konto o numerze: 09 2490 1044 0000 4200 9549 9472 /AliorBank/,

– zapłatę gotówką przy odbiorze osobistym w Sklepie stacjonarnym. 

5.4. Użytkownik jest zobowiązany do zapłaty po wypełnieniu formularza w ciągu 3 dni kalendarzowych. Po tym czasie Zamówienie zostaje anulowane.

  1. Dostawa i Odbiór Towarów

6.1. Sklep realizuje wysyłki wyłącznie na terenie Polski oraz oferuje możliwość odbioru osobistego w siedzibie Sklepu 

6.2. Koszty dostawy są podane na stronie Sklepu i są zależne od miejsca dostawy oraz formy płatności.

6.3 Sklep realizuje wysyłki wyłącznie w poniedziałki, wtorki i środy /o ile kolejnym dniem będzie dzień roboczy/. Zapis dotyczy zamówień opłaconych do wtorku włącznie. Płatność zaksięgowana w środę zostanie zrealizowana w kolejnym tygodniu roboczym.

6.4. Sklep realizuje Zamówienia wg kolejności zgłoszeń ich w systemie

6.5. Sklep zastrzega sobie prawo do realizacji zamówienia w czasie do 10 dni roboczych licząc od momentu zaksięgowania płatności. Sklep zastrzega sobie prawo do wstrzymania wysyłek w związku ze złymi warunkami pogodowymi /dotyczy tylko zamówień zawierających żywe zwierzęta i /lub/ owady karmowe.

6.6. Wysyłki towarów innych, jak żywe zwierzęta są realizowane wg kolejności, w ciągu całego tygodnia roboczego.

6.7. Jeżeli dla Towarów objętych Zamówieniem przewidziano różny okres realizacji, dla całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy spośród przewidzianych.

  • Zwroty

7.1. Klient ma prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży w ciągu 14 dni od daty otrzymania Towaru. Prawo to dotyczy również osoby trzeciej /innej niż przewoźnik/ wskazanej przez Klienta, która weszła w posiadanie rzeczy /zgodnie z ustawą z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 683 z późn. zm.)/.

7.2. W przypadku zwrotu Towaru umowa sprzedaży uważana jest za niezawartą, a Klient jest zobowiązany do zwrotu kompletnego Towaru, najpóźniej w ciągu 14 dni, licząc od daty odstąpienia od Umowy.

7.3. Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu zapłaconej przez Klienta sumy nie później niż w terminie 14 dni licząc od daty dostarczenia do niego zwracanego Towaru.

7.4. Zwrot kosztów obejmuje również koszty wysyłki, tylko w przypadku, kiedy Klient wybrał najtańszy sposób dostarczenia przesyłki, oferowany przez Sprzedawcę. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi dodatkowych poniesionych przez niego kosztów.

7.5. W przypadku odstąpienia od Umowy, Klient pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.

7.6. Zwrot towaru należy poprzedzić przesłaniem na adres email wypełnionego formularza zwrotu lub dołączyć go w formie wydruku do przesyłki ze zwracanym towarem.

  1. Prawo odstąpienia jest wyłączone w przypadku:

– umowy, której przedmiotem są żywe zwierzęta: pająki, skorpiony, skolopendry, owady karmowe, itp.;

– umowy, której przedmiotem umowy są produkty prefabrykowane, jak np.: przygotowane na zamówienie gotowe terrarium z wystrojem, o ile produkt nie jest wadliwy /np. rozbite szkło/;

– gdy nabyty towar nosi ślady użytkowania.

  • Reklamacje i gwarancje

8.1. Przy odbiorze Towaru, Klient powinien sprawdzić stan przesyłki i jeśli będą ku temu przesłanki, spisać protokół szkody w obecności kuriera. Jeśli sprawdzenie stanu przesyłki na miejscu jest niemożliwe, należy poprosić kuriera o zapis w protokole odbioru „przesyłka przyjęta z zastrzeżeniami”. Dostawca na prośbę Klienta, ma obowiązek wypełnić ów dokument.

8.2. W przypadku żywych zwierząt podstawą Reklamacji jest nagranie filmu z momentu otwierania przesyłki, bez cięć i edycji filmu, na którym dokładnie widać w jakim stanie są dostarczone zwierzęta i / lub owady karmowe. Reklamacje wraz z dowodem muszą być złożone w dniu dostarczenia paczki według listu przewozowego kuriera- późniejsze reklamacje nie będą uwzględniane. Reklamacje wraz z filmami i opisem potwierdzające stan faktyczny otrzymanego zamówienia prosimy przesyłać na adres e-mail: sklep@ministryofspiders.pl lub za pośrednictwem serwisu do transferu plików na www.wetransfer.com. Bez filmów potwierdzających stanu faktycznego, Sprzedawca reklamacji nie uznaje!

8.3. W przypadku otrzymania martwego zwierzęcia (potwierdzone na nagranym filmie z momentu otwierania przesyłki, bez cięć i edycji filmu na którym dokładnie widać w jakim stanie jest dostarczone zwierzę), Sprzedawca dostarcza na własny koszt kolejną sztukę tego samego gatunku w tym samym rozmiarze, tej samej płci i w tej samej ilości. W przypadku braku jego dostępności, Klient decyduje:

– czy chce otrzymać inne zamówienie o równowartości martwego zwierzęcia,

– czy chce otrzymać zwrotu płatności na podany przez siebie rachunek bankowy w wiadomości elektronicznej. W tym przypadku należy wypełnić Formularz Reklamacji Towaru, dostępny w pliku PDF i przesłać na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy.

8.4. W przypadku stwierdzenia wad towaru, Klient powinien skontaktować się ze Sklepem w celu reklamacji.

8.5. Reklamacje będą rozpatrywane zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa Konsumenckiego.

8.6. W przypadku zamówienia produktów szklanych Kupujący jest zobowiązany do weryfikacji jakości produktów w obecności kuriera, poprzez obrócenie otrzymanej przesyłki i sprawdzenie ewentualnych odgłosów stłuczonego szkła. W takiej sytuacji Kupujący jest zobowiązany do odmówienia przyjęcia przesyłki. 

W przypadku gdy otrzymana przesyłka jest w dobrej kondycji, Kupujący otwiera przesyłkę w obecności kuriera i w przypadku zauważonego uszkodzenia spisuje z Kurierem protokół szkody ze wskazaniem:

  1. daty protokołu i doręczenia /powinna być taka sama/,
  2. opisem stanu opakowania, jego uszkodzenia i zaznaczeniem rodzaju użytych przez Sprzedawcę zabezpieczeń- taśmy, kartony, folie, itd. Prosimy opisać każde wgniecenie / uszkodzenie przesyłki,
  3. konsument powinien sprawdzić co dokładnie zaznaczył kurier oraz poprosić by wszystkie zabezpieczenia i każde uszkodzenie zostało dokładnie opisane.

Po spisanym protokole, Klient odbiera przesyłkę i wysyła do nas kopię protokołu na adres poczty elektronicznej: sklep@ministryofspiders.pl z tytułem „Paczka uszkodzona w transporcie -protokół szkody”.

8.7. Towary mogą posiadać gwarancję producenta. W przypadku Towarów objętych gwarancją producenta, w ofercie Towaru jasno jest opisana informacja dotycząca treści gwarancji oraz czasu na jaki została udzielona. Prezentowana jest ona każdorazowo na stronach Sklepu na których znajduje się Towar.

  1. Reklamacje z tytułu rękojmi

9.1. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu rękojmi, za wady na zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu Cywilnego. W stosunku do Klientów będących Przedsiębiorcami rękojmia jest wyłączona.

9.2. W przypadku stwierdzenia wad, Klient powinien o nich powiadomić jak najszybciej Sprzedawcę wypełniając formularz reklamacji Towaru oraz przesyłając go na adres poczty elektronicznej: sklep@ministryofspiders.pl, a następnie dalej postępować zgodnie ze wskazaniami sklepu.

9.3. W sytuacji, gdy Sprzedawca podejmie decyzję o konieczności przesłania mu zakupionego towaru w ramach Reklamacji, klient jest zobowiązany do przesłania reklamowanego Towaru na adres Sklepu.

9.4. Sprzedawca rozpatruje reklamacje najpóźniej w ciągu 14 dni roboczych od wpłynięcia. O rozpatrzeniu reklamacji Sprzedawca informuje Klienta w formie korespondencji email lub poprzez telefon.

9.5. Do reklamowanego Towaru należy dołączyć kopię dowodu potwierdzającego zakup (faktura lub paragon).

9.6.W przypadku braków w reklamacji, Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia jak najszybciej, ale nie później niż w terminie do 7 dni, od daty otrzymania zgłoszenia przez Konsumenta.

9.7. W razie Reklamacji uzasadnionej, koszty odesłania Towaru ponosi Sprzedawca.

9.8. W razie uznania Reklamacji za nieuzasadnioną, koszty przesyłki ponosi Klient.

  •  Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną

10.1. Klient może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku z funkcjonowaniem Sklepu i korzystaniem z jego Usług. Reklamacje można zgłaszać pisemnie na adres: Dawid Pater, ul. Adama Branickiego 21/24, 02-972 Warszawa, lub w formie wiadomości elektronicznej na adres: sklep@ministryofspiders.pl i telefonicznie pod numer telefonu +48 787 69 96 96.

10.2. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.

10.3. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Sprzedawcę.

  1.  Ochrona Danych Osobowych

11.1. Administratorem, danych osobowych Klientów jest Sprzedawca, który zbiera je i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności dostępną na stronie Sklepu.

11.2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia Umowy Sprzedaży i realizacji Zamówienia.

  1.  Prawa Autorskie i Własności Intelektualnej

12.1. Wszelkie prawa autorskie do treści i materiałów zamieszczonych na stronie Sklepu są zastrzeżone i stanowią własność Sklepu.

12.2. Kopiowanie, rozpowszechnianie czy wykorzystywanie materiałów bez zgody Sklepu jest zabronione.

  •  Postanowienia Końcowe

13.1. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z chwilą opublikowania na stronie Sklepu.

13.2. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu, o czym poinformuje Klientów na stronie internetowej.

13.3. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w tym Kodeksu Cywilnego i ustawy o Ochronie Danych Osobowych.

13.4. Klient korzystający z usług Sklepu akceptuje postanowienia Regulaminu w aktualnej wersji.

13.5. Wszelkie spory wynikłe z korzystania z usług Sklepu będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sklepu.

13.6. Regulamin został sporządzony w dniu 11.03.2024 r. i obowiązuje od dnia 12.03.2024 r.